آخرین خبرها

آمریکا با پهپادها به جنگ مین‌های هرمز رفت

۱۴۰۵.۰۲.۰۵, ۱۵:۳۴
آمریکا با پهپادها به جنگ مین‌های هرمز رفت

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز به استفاده از پهپادها و سامانه‌های بدون سرنشین روی آورده است؛ اقدامی که همزمان با کاهش توان سنتی مین‌روبی نیروی دریایی این کشور انجام می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، پس از آن‌که بخش عمده‌ای از ناوهای مین‌روب آمریکا بازنشسته شدند، اکنون واشنگتن برای پاکسازی مسیرهای حیاتی کشتیرانی به ترکیبی از تجهیزات قدیمی و فناوری‌های جدید بدون سرنشین مجهز است.

 

مقامات نظامی آمریکا تأکید می‌کنند که عملیات پاکسازی با استفاده از پهپادهای زیرسطحی و سطحی انجام می‌شود که با استفاده از سونار، بستر دریا را اسکن کرده و مین‌ها را شناسایی می‌کنند.

 

فرآیند خنثی‌سازی نیز شامل انفجار کنترل‌شده یا از کار انداختن مین‌ها از راه دور است؛ روندی که به گفته کارشناسان، زمان‌بر و پیچیده بوده و ممکن است ماه‌ها طول بکشد. بر اساس برآورد پنتاگون، این عملیات می‌تواند تا شش ماه ادامه داشته باشد.

 

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با هشدار به تهران اعلام کرده که ایالات متحده آماده است برای باز نگه داشتن این گذرگاه استراتژیک اقدام کند. این در حالی است که سپاه با کارگذاری مین و تهدید کشتی‌های تجاری، عبور و مرور در این آبراه حیاتی را به‌شدت مختل کرده‌اند.

 

گزارش‌ها حاکی است که دست‌کم چندین کشتی تجاری در روزهای اخیر هدف حمله قرار گرفته‌اند و دو طرف نیز اقدام به توقیف شناورها کرده‌اند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read