آخرین خبرها

تهران پیشنهاد تازه‌ای به آمریکا داده است

۱۴۰۵.۰۲.۰۷, ۰۹:۳۰
تهران پیشنهاد تازه‌ای به آمریکا داده است

پیشنهاد تازه ایران از مسیر پاکستان به واشینگتن رسید. این پیشنهاد شامل تنگه هرمز و پایان جنگ خواهد بود.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، آکسیوس به نقل از منابعی در دولت ایالات متحده گزارش داد ایران از طریق میانجیگران پاکستان پیشنهاد تازه‌ای برای دستیابی به توافقی درباره بازگشایی تنگه هرمز و پایان جنگ به ایالات متحده ارائه کرده و مذاکرات هسته‌ای را به مرحله بعدی موکول کرده است.

 

به گفته این منابع، بر اساس این پیشنهاد، گفت‌وگوهای هسته‌ای تنها پس از بازگشایی تنگه هرمز و لغو محاصره آغاز خواهد شد.

 

آکسیوس همچنین گزارش داد انتظار می‌رود در نشست روز دوشنبه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده، در اتاق وضعیت کاخ سفید، بن‌بست کنونی در مذاکرات با ایران و گزینه‌های احتمالی برای مراحل بعدی جنگ بررسی شود.

 

یکی از منابع آگاه نیز گفت عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، در سفرهای دو روز گذشته به میانجیگران اعلام کرده در داخل ساختار رهبری ایران اجماعی درباره نحوه پاسخ به درخواست ایالات متحده برای تعلیق بلندمدت غنی‌سازی اورانیوم و انتقال ذخایر اورانیوم غنی‌شده از کشور وجود ندارد.

 

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها میان تهران و واشینگتن همچنان ادامه دارد و آینده مذاکرات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read