آخرین خبرها

رئیس موساد: اطلاعات ارزشمندی از داخل ایران به دست آورده‌ایم

۱۴۰۵.۰۲.۰۸, ۱۲:۰۱
رئیس موساد: اطلاعات ارزشمندی از داخل ایران به دست آورده‌ایم

Gunaz.tv

دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل «موساد»، اعلام کرد که عملیات این سازمان به مرزهای داخل ایران و لبنان نفوذ کرده و به اطلاعات ارزشمندی دست یافته است.

 

بارنیا سه‌شنبه 8 اردیبهشت در یک سخنرانی‌ تأکید کرد که این سازمان «دستاوردهای اطلاعاتی راهبردی و تاکتیکی در عمق حساس‌ترین اسرار دشمن» به دست آورده و توانایی‌های عملیاتی جدید، پیشروانه و بی‌سابقه‌ای را در داخل کشورهای هدف نشان داده است.

 

بارنیا همچنین بر «تحول در شیوه کاری موساد» تأکید کرد و گفت این سازمان به یک نهاد تهاجمی و فعال در زمان جنگ تبدیل شده است، در حالی که پیش‌تر بر فعالیت‌های مخفی میان جنگ‌ها تمرکز داشت.

 

به گفته او «این تحول در عملیات علیه ایران و لبنان آشکار شد» و افزود که این موضوع بر پایه ایجاد یگان‌های جدید، قابلیت‌های اختصاصی در سال‌های اخیر، استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نوآوری در سطوح مختلف کار شکل گرفته است.

 

طبق گزارش رسانه‌های محلی، بارنیا همچنین بر ضرورت حفظ توانایی‌های عملیاتی مبتنی بر عامل انسانی برای اجرای مأموریت‌ها و عملیات‌های ویژه تأکید ورزید.

 

بارنیا از ژوئن 2021 عهده‌دار این سمت است و دوره مسئولیت او در ژوئن 2026 پایان می‌یابد.

 

قوه قضائیه ایرام در دوره گذشته اعلام کرد که ده‌ها شهروند ایرانی را که با «موساد» در ارتباط بودند، بازداشت یا اعدام کرده است.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read