آخرین خبرها

غول‌پیکرترین ناو آمریکا از خاورمیانه خارج شد

۱۴۰۵.۰۲.۱۱, ۱۸:۲۳
غول‌پیکرترین ناو آمریکا از خاورمیانه خارج شد

آیا جنگ به پایان نزدیک است؟

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد ناو هواپیمابر «یواس‌اس جرالد فورد» پس از مشارکت در عملیات نظامی علیه ایران، منطقه خاورمیانه را ترک کرده و اکنون در حوزه مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده قرار دارد.

 

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر «جرالد فورد» بیش از ۱۰ ماه در دریا حضور داشته و پیش‌تر گزارش شده بود که در دریای سرخ مستقر بوده است.

 

در جریان جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران، این ناو به دنبال وقوع یک آتش‌سوزی در بخش رختشویی، به‌منظور انجام تعمیرات، برای مدتی از منطقه عملیاتی سنتکام در خاورمیانه خارج شده بود.

 

با خروج ناو «جرالد فورد» که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان یاد می‌شود، در حال حاضر دو ناو هواپیمابر دیگر آمریکا در خاورمیانه باقی مانده‌اند. این ناوها «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و «یواس‌اس جرج بوش» هستند که در محاصره دریایی ایران نقش دارند.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read