آخرین خبرها

واشینگتن میزبان دور تازه گفت‌وگوهای لبنان و اسرائیل

۱۴۰۵.۰۲.۲۴, ۲۱:۲۸
واشینگتن میزبان دور تازه گفت‌وگوهای لبنان و اسرائیل

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، سومین دور مذاکرات مستقیم میان لبنان و اسرائیل با میانجی‌گری آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۴ می ماه) در واشینگتن آغاز شد؛ مذاکراتی که هم‌زمان با ازسرگیری حملات اسرائیل به جنوب لبنان برگزار می‌شود.

 

بر اساس گزارش‌ها، این مذاکرات دو روزه در مقر وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌شود و در حالی جریان دارد که آتش‌بس میان دو طرف به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

 

هم‌زمان، اسرائیل اعلام کرد زیرساخت‌های متعلق به حزب‌الله را در چندین منطقه در جنوب لبنان هدف قرار داده و این حملات پس از صدور هشدار تخلیه برای شماری از شهرها و روستاها انجام شده است.

 

سفیر اسرائیل در واشینگتن نیز ادعای دولت لبنان درباره خلع سلاح در جنوب رودخانه لیطانی را رد کرده و آن را «دور از واقعیت» خوانده است.

 

این دور از مذاکرات پس از دو نشست قبلی در سطح سفیران دو کشور برگزار می‌شود. آخرین دور گفت‌وگوها ۲۳ آوریل در کاخ سفید انجام شد؛ جایی که دونالد ترامپ از تمدید سه‌هفته‌ای آتش‌بس خبر داده و نسبت به دستیابی به توافقی تاریخی میان دو طرف ابراز خوش‌بینی کرده بود.

 

با این حال، نشست احتمالی میان بنیامین نتانیاهو و جوزف عون که ترامپ از آن سخن گفته بود، برگزار نشد؛ زیرا رئیس‌جمهوری لبنان توقف حملات اسرائیل و دستیابی به توافق امنیتی را پیش‌شرط چنین دیداری اعلام کرده بود.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read