آخرین خبرها

امارات: پهپادهای حمله‌کننده به نیروگاه هسته‌ای از عراق بودند

۱۴۰۵.۰۲.۲۹, ۱۹:۳۲
امارات: پهپادهای حمله‌کننده به نیروگاه هسته‌ای از عراق بودند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، امارات متحده عربی اعلام کرد پهپادهایی که در حمله اخیر به نیروگاه هسته‌ای «براکه» به کار گرفته شدند، از خاک عراق به پرواز درآمده بودند.

 

وزارت دفاع امارات روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چارچوب تحقیقات جاری درباره حمله آشکار به نیروگاه هسته‌ای "براکه" در ۱۷ مه ۲۰۲۶، رهگیری و پایش فنی تأیید کرد که هر سه پهپاد... همگی از خاک عراق منشأ گرفته‌اند.»

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته، شش پهپاد دیگر را نیز که از عراق وارد حریم هوایی امارات شده و قصد هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی را داشتند، رهگیری کرده است.

 

روز یکشنبه، یکی از این پهپادها که هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک آن را بر عهده نگرفته، به یک ژنراتور برق در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای براکه در ابوظبی برخورد کرد و باعث آتش‌سوزی شد.

 

نیروگاه هسته‌ای براکه که در نزدیکی مرزهای عربستان سعودی و قطر واقع شده، یکی از حساس‌ترین زیرساخت‌های انرژی در منطقه خلیج به شمار می‌رود و این حمله نگرانی‌هایی جدی درباره امنیت منطقه‌ای و احتمال گسترش درگیری‌ها ایجاد کرده است.

 

عربستان سعودی نیز همان روز اعلام کرد سه پهپاد را که از حریم هوایی عراق وارد این کشور شده بودند، رهگیری و سرنگون کرده است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read