آخرین خبرها

نفت در تابستان کمیاب و گران خواهد شد

۱۴۰۵.۰۲.۳۱, ۱۹:۳۰
نفت در تابستان کمیاب و گران خواهد شد

کاهش ذخایر جهانی نفت، زنگ خطر تابستان را به صدا درآورد.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد اگر بحران ناشی از جنگ ایران در هفته‌های آینده مهار نشود، بازار جهانی نفت ممکن است تا تابستان وارد «منطقه قرمز» شود.

 

فاتح بیرول روز پنج‌شنبه اعلام کرد اختلال در جریان نفت و گاز و کاهش سریع ذخایر جهانی می‌تواند در ماه‌های ژوئیه یا اوت بازار انرژی را وارد مرحله بحرانی کند.

 

او گفت مازاد نفت موجود در بازار تاکنون بخشی از شوک ناشی از جنگ را جذب کرده، اما این ذخایر به سرعت در حال کاهش است و بازگشت ظرفیت تولید و پالایش به شرایط پیش از جنگ زمان‌بر خواهد بود.

 

آژانس بین‌المللی انرژی تاکنون برای کنترل بحران، آزادسازی صدها میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری کشورهای عضو را هماهنگ کرده، اما ادامه بن‌بست می‌تواند بازار را در تابستان با کمبود جدی عرضه و جهش بیشتر قیمت‌ها روبه‌رو کند.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read