آخرین خبرها

روبیو: آمریکا و ایران باید تکلیف اورانیوم غنی‌شده را روشن کنند

۱۴۰۵.۰۳.۰۱, ۱۹:۰۹
روبیو: آمریکا و ایران باید تکلیف اورانیوم غنی‌شده را روشن کنند

واشینگتن از پیشرفت محتاطانه در مذاکرات با تهران خبر داد.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد واشینگتن همچنان بر تعیین تکلیف ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ایران اصرار دارد و این موضوع یکی از اصلی‌ترین محورهای مذاکرات میان دو طرف است.

 

روبیو در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو، با اشاره به روند مذاکرات میان آمریکا و ایران گفت مسئله آینده برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران همچنان یکی از گره‌های اصلی این گفت‌وگوهاست.

 

او درباره روند دیپلماتیک میان واشینگتن و تهران گفت: «نمی‌خواهم این موضوع را نه بیش از حد بزرگ جلوه دهم و نه کوچک بشمارم. اما این نشانه خوبی است.»

 

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که موضوع ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به یکی از مهم‌ترین نقاط اختلاف میان تهران و واشینگتن تبدیل شده و مقام‌های آمریکایی بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد ایران ظرفیت هسته‌ای تهدیدآمیز خود را حفظ کند.

 

در روزهای اخیر، همزمان با ادامه مذاکرات، مقام‌های ایران نیز مواضع متناقضی درباره گفت‌وگو با آمریکا مطرح کرده‌اند؛ از یک‌سو سخن از دیپلماسی به میان می‌آید و از سوی دیگر چهره‌های حکومتی با ادبیات تهدیدآمیز از موشک و تقابل سخن می‌گویند.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read