آخرین خبرها

نماینده مجلس: فعلاً قرار نیست اینترنت مردم باز شود

۱۴۰۵.۰۳.۰۱, ۲۰:۲۳
نماینده مجلس: فعلاً قرار نیست اینترنت مردم باز شود

حکومت ایران همچنان اینترنت را به بهانه امنیتی گروگان گرفته است.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، علی یزدی‌خواه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد بر اساس تصمیم «نهادهای بالادستی»، فعلاً نیازی به بازگشایی اینترنت در ایران وجود ندارد.

 

او با توجیه ادامه محدودیت‌های گسترده اینترنتی مدعی شد: «خطرات امنیتی و تهدید شخصیت‌ها و کشور» دلیل این تصمیم است.

 

این در حالی است که ایران بیش از ۸۰ روز است اینترنت سراسری را در ایران به‌شدت محدود کرده؛ اقدامی که به یکی از طولانی‌ترین موارد قطع گسترده اینترنت در جهان تبدیل شده و میلیون‌ها شهروند، کسب‌وکار و فعالان مدنی را با بحران روبه‌رو کرده است.

 

یزدی‌خواه همچنین مدعی شد بیش از ۹۰ درصد نیازهای مردم از طریق «شبکه ملی اطلاعات» تأمین می‌شود؛ ادعایی که در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین، رسانه‌ها و شهروندان عملاً از دسترسی آزاد به اینترنت جهانی محروم شده‌اند.

 

همزمان، فروش اینترنت طبقاتی موسوم به «اینترنت پرو» نیز به یکی از نمادهای تبعیض دیجیتال در ایران تبدیل شده؛ دسترسی‌ای که گزارش‌ها از شکل‌گیری بازار سیاه و فروش آن با مبالغ میلیونی حکایت دارد.

 

در حالی که حکومت محدودیت را برای عموم مردم حفظ کرده، دسترسی ویژه برای گروه‌های خاص و نهادهای منتخب، انتقادها از سیاست کنترل و مهندسی اینترنت در ایران را تشدید کرده است.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read