آخرین خبرها

ارتش کویت از رهگیری حملات موشکی و پهپادی «دشمن» خبر داد

۱۴۰۵.۰۳.۰۷, ۰۷:۴۰
ارتش کویت از رهگیری حملات موشکی و پهپادی «دشمن» خبر داد

Gunaz.tv

ستاد کل ارتش کویت اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در حال مقابله با «حملات موشکی و پهپادهای دشمن» است.

 

ستاد کل ارتش در بیانیه‌ای که صبح پنج‌شنبه خبرگزاری کویت آن را منتشر کرد، اعلام کرد که اگر صدای انفجارهایی شنیده شود، ناشی از رهگیری «حملات دشمن» توسط سامانه‌های پدافند هوایی است و از همه خواست به دستورالعمل‌های امنیتی و ایمنی صادرشده از سوی نهادهای ذی‌صلاح پایبند باشند.

 

ارتش کویت با این حال، نگفت این تهدیدها از کجا آمده‌اند.

 

این بیانیه پس از حملات آمریکا در اولین ساعات پنج‌شنبه منتشر شد؛ حملاتی که واشنگتن گفت علیه یک عملیات پهپادی ایران انجام شده که نیروهای آمریکایی و کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز را تهدید می‌کرده است.

 

سپاه پاسداران در بیانیه کوتاهی حمله آمریکا را تأیید کرد و گفت یک پایگاه هوایی آمریکا را در ساعت ۴:۵۰ بامداد (به وقت محلی) هدف قرار داده است.

 

در بیانیه سپاه آمده که این حمله در واکنش به حمله آمریکا «به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس» صورت گرفت اما گفته نشده که پایگاه آمریکا در کجا قرار داشته است.

 

کویت میزبان یک پایگاه هوایی آمریکا است و کشورهای حوزه خلیج، از جمله کویت، در جریان جنگ اخیر هدف حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بودند.

 

پیشتر یک مقام آمریکایی تائید کرد که نیروهای مسلح ایالات متحده پنج‌شنبه به وقت محلی دور تازه‌ای از حملات دفاعی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

 

این مقام آمریکایی صبح پنج‌شنبه گفت که «امروز نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهار پهپاد تهاجمی یک‌طرفه ایرانی را که تهدیدی در اطراف تنگه هرمز ایجاد کرده بودند، سرنگون کردند.»

 

این مقام افزود: «نیروهای آمریکایی همچنین به یک ایستگاه کنترل زمینی ایران در بندرعباس که در آستانه پرتاب پنجمین پهپاد بود، حمله کردند. این اقدامات سنجیده، صرفاً دفاعی و با هدف حفظ آتش‌بس انجام شد.»

 

از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، درگیری‌های پراکنده صورت گرفته و همچنین پهپادهایی از ایران به سوی کشورهای خلیج، از جمله عربستان سعودی و کویت، پرتاب شده‌اند.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

Keywords :

اخبار منتخب

Most Read