آخرین خبرها

وزیر خارجه پاکستان راهی واشنگتن شد

۱۴۰۵.۰۳.۰۷, ۱۸:۲۵
وزیر خارجه پاکستان راهی واشنگتن شد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسحاق دار، وزیر خارجه این کشور، روز جمعه برای دیدار با مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

 

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که اسلام‌آباد تلاش می‌کند برای پایان دائمی جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، توافق صلح میان تهران و واشنگتن را پیش ببرد.

 

پاکستان پس از برقراری آتش‌بس میان آمریکا و ایران، به یکی از میانجی‌های اصلی مذاکرات تبدیل شده و پیش‌تر نیز یک دور گفت‌وگوهای حضوری میان نمایندگان ارشد دو کشور در پایتخت پاکستان برگزار شده بود.

 

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد اسحاق دار و مارکو روبیو در این دیدار «روابط دوجانبه را بررسی کرده و درباره تحولات منطقه‌ای و جهانیِ مورد علاقه مشترک تبادل نظر خواهند کرد.»

 

این تحرکات دیپلماتیک در حالی ادامه دارد که شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، روز چهارشنبه نیز در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، درباره روند مذاکرات گفت‌وگو کرده بود.

 

دفتر نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد شهباز شریف در این تماس ابراز امیدواری کرده توافق صلح میان ایران و آمریکا «به‌زودی نهایی شود.»

 

افزایش نقش پاکستان در میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که فضای مذاکرات همچنان شکننده توصیف می‌شود و مقام‌های آمریکایی از باقی ماندن اختلاف‌ها بر سر برنامه هسته‌ای و تحریم‌ها خبر می‌دهند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read