آخرین خبرها

ترامپ شروط جدیدی روی میز تهران گذاشت

۱۴۰۵.۰۳.۱۰, ۱۴:۱۳
ترامپ شروط جدیدی روی میز تهران گذاشت

اختلاف‌ها بر سر اورانیوم و تنگه هرمز ادامه دارد.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دونالد ترامپ پس از بررسی روند مذاکرات با ایران، نسخه جدیدی از تفاهم‌نامه را با شرایطی سخت‌تر به تهران ارسال کرده است.

 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز و اکسیوس، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار تقویت برخی مفاد توافق، به‌ویژه درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران شده است. با این حال جزئیات دقیق تغییرات اعلام نشده است.

 

ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: «تنها تضمینی که باید داشته باشم این است که هیچ سلاح هسته‌ای وجود نداشته باشد. آن‌ها با این موافقت کرده‌اند.»

 

در مقابل، مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که تفاهم نهایی نشده و همچنان اختلاف‌های مهمی میان دو طرف وجود دارد. تهران همچنین آزادسازی دارایی‌های مسدودشده خود را از پیش‌شرط‌های ادامه مذاکرات عنوان کرده است.

 

ترامپ با اشاره به روند مذاکرات گفت: «اگر به آنچه می‌خواهیم نرسیم، کار را به شکل دیگری تمام خواهیم کرد.»

 

همزمان اختلاف‌ها بر سر سرنوشت اورانیوم غنی‌شده ایران، وضعیت تنگه هرمز و برخی بندهای امنیتی توافق همچنان ادامه دارد.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read