آخرین خبرها

آمریکا از حمله به جنوب ایران خبر داد

۱۴۰۵.۰۳.۱۱, ۰۸:۴۰
آمریکا از حمله به جنوب ایران خبر داد

سنتکام: مواضع نظامی ایران در هرمزگان و قشم هدف قرار گرفت.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد طی دو روز گذشته مواضع نظامی ایران در سواحل خلیج عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

 

سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این حملات در پاسخ به «اقدامات تهاجمی ایران، از جمله سرنگونی یک پهپاد ام‌کیو-۱ آمریکا که بر فراز آب‌های بین‌المللی فعالیت می‌کرد» انجام شده است.

 

بر اساس این بیانیه، جنگنده‌های آمریکایی یک سامانه پدافند هوایی، یک ایستگاه کنترل زمینی و دو پهپاد تهاجمی را که به گفته واشینگتن تهدیدی برای کشتی‌های عبوری در منطقه بودند، منهدم کردند.

 

سنتکام محل این حملات را منطقه گروک در شهرستان سیریک هرمزگان و جزیره قشم اعلام کرده و تأکید کرده است که به حفاظت از نیروها و منافع آمریکا در منطقه ادامه خواهد داد.

 

این حملات در حالی انجام شده که با وجود ادامه مذاکرات میان تهران و واشینگتن، تنش‌های نظامی میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read