آخرین خبرها

فرماندهی سایبری ایران: اختلال برخی بانک‌ها ناشی از حمله هدفمند بود

۱۴۰۵.۰۴.۰۳, ۱۱:۲۰
فرماندهی سایبری ایران:  اختلال برخی بانک‌ها ناشی از حمله هدفمند بود

Gunaz.tv

فرماندهی سایبری ایران، با انتشار اطلاعیه‌ای، اختلال در دسترسی کاربران به خدمات چند بانک را ناشی از «یک حملۀ سایبری به زیرساخت‌های بانکی» اعلام کرد.

 

این نهاد ادعا کرده که با شناسایی سریع این حمله، آن‌را خنثی کرده؛ اما «برای حفظ امنیت داده‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی»، برخی خدمات مرتبط با کارت‌های بانکی، به طور موقت از دسترس خارج شده‌اند.

 

در این اطلاعیه به منشاء حملۀ سایبری اشاره نشده است.

 

روز سه‌شنبه گزارش‌هایی از اختلال در دسترسی کاربران به خدمات بانک‌های ملی، صادرات و تجارت منتشر شده بود. همچنین برخی شهروندان هم از بروز اختلال در شبکۀ پرداخت یکپارچۀ جایگاه‌های سوخت خبر داده و گفته بودند که برای دریافت سوخت، ناچار به پرداخت نقدی شده‌اند.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

اخبار منتخب

Most Read