آخرین خبرها

یک هکر ایرانی تحت تعقیب آمریکا در مونته‌نگرو بازداشت شد

۱۴۰۵.۰۴.۰۵, ۰۸:۱۱
یک هکر ایرانی تحت تعقیب آمریکا در مونته‌نگرو بازداشت شد

Gunaz.tv

پلیس مونته‌نگرو می‌گوید یک هکر مرتبط با ایران را که از سوی ایالات متحده به اتهام وارد کردن آسیب چندین میلیارد دلاری تحت تعقیب بوده است، بازداشت کرده است.

 

پلیس مونته‌نگرو با همکاری اف‌بی‌آی این فرد ۳۹ ساله را که دارای شهروندی مضاعف ایران و ترکیه است، در شهر ساحلی «کوتور» بازداشت کرد.

 

بر اساس بیانیۀ پلیس مونته‌نگرو این فرد که از او تنها با حروف اختصاری الف. ب. نام برده شده، بدلیل جرایم سایبری و سازمان‌یافته، کلاه‌برداری، هک کردن و جعل هویت تحت تعقیب بوده است.

 

در این بیانیه آمده که این فرد از ۱۳ سال پیش در پوشش همکار یک نهاد حقوقی در ایران حملات سایبری سنگینی را علیه زیرساخت‌های ایالات متحده، از جمله ۱۵۰ دانشگاه ترتیب داده و نزدیک به ۳ و نیم میلیارد دلار آسیب وارد کرده بوده است.»

 

در ادامۀ بیانیه آمده که «اطلاعات دزدیده‌شده و پروفایل‌های لو رفتۀ دانشگاه‌ها در راستای منافع سپاه پاسداران و سایر نهادهای ایرانی از جمله دانشگاه‌های این کشور مورد استفاده قرار گرفته بودند.»

 

قرار است فرد بازداشت‌شده برای طی مراحل مربوط به استردادش به ایالات متحده، ابتدا در دادگاهی در پودگوریتسا، پایتخت مونته‌نگرو حاضر شود.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

Keywords :

اخبار منتخب

Most Read