آخرین خبرها

۳۰ زندانی اعتراضات دی در ساوه اعتصاب غذا کردند

۱۴۰۵.۰۴.۰۵, ۲۲:۳۰
۳۰ زندانی اعتراضات دی در ساوه اعتصاب غذا کردند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، ۳۰ تن از معترضان  بازداشت‌شده در جریان اعتراضات دی‌ ۱۴۰۴ (ژانویه ۲۰۲۶) که اکنون در زندان مرکزی ساوه در استان مرکزی در آذربایجان جنوبی نگهداری می‌شوند، در اعتراض به صدور احکام «سنگین و ناعادلانه» دست به اعتصاب غذای جمعی زده‌اند.

این اعتصاب غذا از امروز جمعه به‌صورت هماهنگ در بندهای مختلف زندان مرکزی ساوه آغاز شده است.

این زندانیان در اعتراض به «روند دادرسی شتاب‌زده، سناریوسازی‌های امنیتی و صدور احکام سنگین حبس و مجازات‌های تکمیلی» از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری استان مرکزی، این اقدام اعتراضی را آغاز کرده‌اند.

به گفته منابع مطلع، دستگاه قضایی بدون توجه به دفاعیات متهمان و با استناد به اعترافات اجباری که گفته شده تحت شکنجه گرفته شده‌اند، احکام سنگینی علیه این افراد صادر کرده است.

این معترضان که حدود شش ماه است در زندان مرکزی ساوه نگهداری می‌شوند، در این مدت با شرایط نامناسب رفاهی و بهداشتی روبه‌رو بوده و از دسترسی به وکیل مستقل و روند دادرسی عادلانه محروم مانده‌اند.

زندان مرکزی ساوه در استان مرکزی، از جمله بازداشتگاه‌هایی است که در سال‌های اخیر و به‌ویژه در جریان اعتراضات سراسری، محل نگهداری شمار زیادی از شهروندان معترض و زندانیان سیاسی بوده است.

بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری، وضعیت این زندان و شرایط زندانیان سیاسی و معترضان محبوس در آن با مشکلات جدی روبه‌رو است. این زندان دارای ۱۰ بند مخصوص مردان و یک بند ویژه زنان است.

 


گوناز تی وی
R.G

اخبار منتخب

Most Read