آخرین خبرها

پهپاد ایران به نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت اصابت کرد

۱۴۰۵.۰۴.۰۶, ۲۱:۲۸
پهپاد ایران به نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت اصابت کرد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ یک مقام آمریکایی اعلام کرد یک پهپاد متعلق به ایران به یک نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت خام در نزدیکی تنگه هرمز اصابت کرده است.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت این نفتکش در پی حمله پهپادی هدف قرار گرفته است. مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، وابسته به نیروی دریایی سلطنتی، نیز اعلام کرد این کشتی روز شنبه از ناحیه پل فرماندهی مورد اصابت یک پرتابه ناشناس قرار گرفته است.

همچنین نیروهای آمریکایی دو پهپاد دیگر را که قصد هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری را داشتند، سرنگون کردند.

پس از این حملات، مرکز مشترک اطلاعات دریایی تحت نظارت نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا، سطح تهدید امنیت دریایی در تنگه هرمز را از نظر خطر حملات به سطح «قابل‌توجه» افزایش داد.

افزایش حملات به کشتی‌های تجاری در یکی از مهم‌ترین مسیرهای انتقال انرژی جهان، نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌های منطقه‌ای و نقش ایران در بی‌ثباتی خلیج عربی را افزایش داده است.


گوناز تی وی
R.G

اخبار منتخب

Most Read