آخرین خبرها

فوری : سازمان مجاهدین خلق یک سایت جدید اتمی ایران را افشا کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فوری : سازمان مجاهدین خلق یک سایت جدید اتمی ایران را افشا کرد

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی : رژیم شیطانی ایران به مخفی کاری های هسته ای خود ادامه می دهد

به گزارش گوناز تی وی سازمان مجاهدین خلق سایت اتمی لویزان 3 را سایتی "کاملا سری و زیر زمینی" معرفی کرده اسو افزوده است که این یک مرکز تست و تحقیقات با سانتریفیوژهای پیشرفته در زمینه ی غنی سازی اورانیوم است که از سال 2008 میلادی فعال بوده و تحت پوشش یک مرکز مخفی اطلاعاتی ایران به غنی سازی اورانیوم دست زده است.

دیروز برابر با 5 اسفند سازمان مجاهدین خلق ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن از این پنهانکاری رژیم ایران پرده برداشت.

سونا صمصامی نماینده ی این سازمان در واشینگتن در این کنفرانس گفته است :

آنچه امروز افشا می‌کنیم، وجود یک سایت مخفی فعال و موازی است که برای تحقیق و توسعه و نیز غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شود. این سایت جدید "لویزان 3" نام دارد. این سایت در شمال شرق تهران واقع شده است. افشاگری امروز نتیجه تلاشهای فشرده، خطیر و پیچیده شبکه سازمان مجاهدین خلق در داخل کشور طی یک دهه ی گذشته می باشد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین کسانی که در پروژه‌های تسلیحات هسته‌یی رژیم مشارکت دارند، به‌دست آورده است. روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را شامل می‌شد که هر کدام طی مدتی طولانی به‌ صورت جداگانه عمل می‌کردند. روند چک و تدقیق به‌تازگی تکمیل شد و اکنون ما می‌توانیم این اطلاعات را افشا کنیم سونا صمصامی، تأکید کرد: "افشاگری امروز نشان می‌دهد که هیچ‌گاه طی 30سال گذشته رژیم ایران برنامه بمب‌سازی هسته‌یی خود را متوقف نکرده است. حتی حین مذاکرات، در حالی که رژیم ایران به دولت آمریکا و بقیه تضمین می‌داد که شفافیت دارد، فعالیتها در سایت لویزان 3 ادامه داشته است"

سپس علیرضا جعفر زاده به ابعاد این پنهانکاری پرداخت وی گفت:

"در حالی‌که رژیم ایران مدعی است به‌صورت کاملاً شفاف، همه فعالیتهای غنی‌سازی‌اش زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در سایت "لویزان3"، یک سایت مخفی هسته‌یی واقع در یک پادگان نظامی در شمال شرقی حومه تهران، به آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته دست‌زده است

از سال 2008 رژیم ایران در این سایت با سانتریفوژهای پیشرفته İR3 , İR4 , İR2M به‌صورت مخفیانه دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است

وزارت اطلاعات رژیم نژادپرست ایران، مستقیماً مسئولیت حفاظت و امنیت این مجموعه را به‌عهده گرفته و آن‌را تحت پوش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات سازمان داده است تا به‌عنوان یک سایت مخفی هسته‌یی قابل شناسایی نباشد. این سایت در یک پادگان و بخشی از یک منطقه نظامی کنترل‌شده، در زمینی به ابعاد حدود 500 متر در 500 متر یعنی 250هزار متر مربع واقع شده است. محل آن در کیلومتر 3 بلوار ارتش (جاده لشکرک سابق)، محدوده شمال شرقی حومه تهران در خیابان شاهمرادی واقع در جنوب بلوار ارتش است. شهرک لویزان 3 محل سکونت سرکردگان ارتش رژیم بوده و ورود به منطقه آن نیاز به اجازه مخصوص دارد. سایت اصلی فعالیتهای هسته‌یی در زیرزمین در تونل‌ها و اماکن زیر سطحی با وسعتی بیش از 2هزار متر مربع قرار دارد. کارگاههای این سایت در زیرزمین واقع شده است. برای رفتن به زیرزمین، یک آسانسور چند طبقه به زیر زمین رفته و در عمق زمین، بعد از عبور از یک تونل به طول 200 متر، به 4سالن موازی وصل می‌شود. به‌علت شیبدار بودن زمین، سالنهای سایت در عمق بیشتری از زمین (حدود 50 متر) قرار گرفته‌اند"

سازمان مجاهدین خلق ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام جزییات وسعت و نحوه ساخت و تعبیه این سالنهای مذکور برای ممانعت از خروج تشعشعات و صدا به خارج از سایت، افزود: "پروژه ساخت این تونل، یکی از پروژه‌های انجام‌ شده وزارت دفاع آخوندها برای پاسدار- سرتیپ سید علی حسین‌تاش جانشین وزیر دفاع وقت رژیم بوده است؛ در آن مقطع ارگان ساخت سلاح هسته‌یی رژیم موسوم به "مرکز آماده‌سازی و فناوری نوین دفاعی" و رئیس آن محسن فخری‌زاده مهابادی به پاسدار حسینی‌تاش وصل بوده‌اند. وی در حال حاضر قائم‌مقام شورای عالی امنیت رژیم است.

بنا‌ به اطلاعات افشا‌ شده از سوی این سازمان ، ارگان سازنده تونل‌های مذکور مؤسسه حرا از ارگانهای سپاه پاسداران رژیم نژادپرست ایران است که پروژه‌های دفاعی مخفی رژیم را ساخته است. این مؤسسه از ارگانهای قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء سپاه است. کندن تونل‌ها و تأسیس آن از اوایل سال 2004 شروع شده و ساخت بخش زیرزمینی این سایت، حدوداً در سال 2008 به پایان رسیده است. از آنجایی که مؤسسه حرا تلاش داشت مانع انتقال صدای دستگاههای حفاری در زیرزمین به اهالی محل در خارج از سایت بشود، پروژه ساخت آن نسبتاً طولانی شده است. سازمان مجاهدین افزوده است در افشاگری جدید خود ضمن اعلام مسئولان پیشبرد طرح ساخت تونل‌ها اضافه کرد: ساخت سایت لویزان 3 زیر نظر شرکت کالاالکتریک از سازمان انرژی اتمی رژیم انجام شده که مسئولیت غنی‌سازی توسط سانتریفوژ را در درون رژیم به‌عهده داشته است. مهندس مرتضی بهزاد یکی از نفرات کلیدی هسته‌یی رژیم که در راه‌اندازی سایت زیر زمینی غنی‌سازی فردو نیز نقش کلیدی داشته و رابط بین سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع رژیم بوده، از گردانندگان این سایت بوده است.

سایت کالا الکتریک واقع در جاده دماوند در فوریه 2003 توسط شورای ملی سازمان مجاهدین خلق فاش شد و چند ماه بعد توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار گرفت. در کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه واشینگتن همچنین اعلام شد، رژیم بعد از افشای سایتهای هسته‌یی نطنز و اراک و سایتهای کالاالکتریک و لویزان-شیان در سال 2003 از سوی این سازمان، در یک جمع‌بندی امنیتی تصمیم گرفت مستقیماً وزارت اطلاعات را در حفاظت اطلاعات پروژه‌های اتمیش وارد کند. یکی از مهم‌ترین این مراکز سایت تحقیقاتی لویزان 3 بود که از ابتدا وزارت اطلاعات وارد شد و پوش امنیتی آن‌را نیز مشخص کرد. کل این مجموعه در دست معاونت فنی وزارت اطلاعات قرار داشته و شامل دو بخش مجتمع جمال و شرکت متیران است. ریاست مجتمع جمال را یکی از مدیران وزارت اطلاعات به‌نام ثابتی برعهده دارد و شرکت متیران به‌ریاست حمید شعیبی "رئیس سازمان اسناد امنیتی کشور" است که بخشی از وزارت اطلاعات نیز هست .

بنا‌ به افشاگری این سازمان، رژیم نژادپرست ایران شدت بالایی از حفاظت را برای سایت لویزان 3 در نظر گرفته و در اطراف آن، حدود 7 پست نگهبانی وجود دارد. نماینده شورای ملی سازمان مجاهدین در آمریکا در کنفرانس واشینگتن تأکید کرد: بر خلاف ادعای رژیم ایران که همه فعالیتهایش شفاف بوده اطلاعات افشا‌ شده امروز نشان می‌دهد که رژیم هم‌چنان و دوباره طی بیش از یک دهه دروغ گفته است. آزمایش و تحقیق مخفیانه روی سانتریفوژهای پیشرفته در سایتهای مخفی، هیچ هدفی جز پیشبرد پروژه تسلیحات اتمی ندارد. در حالی‌که رژیم جامعه جهانی را فریب داده بود که باور کنند در سال 2003 پروژه ساخت سلاح اتمی را متوقف کرده است، بین سالهای 2004 تا 2008 به‌شدت مشغول آماده‌سازی این مرکز اتمی بوده است. سونا صمصمامی افزود: اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی جدی است، باید ادامه مذاکرات را به بازرسی بلادرنگ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 مشروط کند. هر گونه تأخیری در انجام این کار رژیم ایران را قادر خواهد ساخت شواهد را از بین ببرد؛ یعنی همان کاری که در گذشته نیز انجام داده است.

اطلاعات جدید سازمان مجاهدین نشان می‌دهد که مسیر پیشبرد مخفیانه برنامه ی  اتمی، جدی‌ترین مسیری است که در حال حاضر رژیم ایران دارد برای دستیابی به سلاح اتمی پیش می‌برد.

لازم به ذکر است که رژیم ایران هماره بر شفاف بودن فعالیت های اتمی اش در حالی تاکید کرده است که هر از گاهی توسط منابع گوناگون بویژه سازمان مجاهدین خلق یا دولت آمریکا و سایر سازمانهای اطلاعاتی از مخفی کاری های این رژیم نژادپرست پرده برداشته می شود.

اگر چه سازمان مجاهدین خلق سازمانی با مفکوره ی ایران گرایی است و تا کنون در برنامه های خود هرگزجایی برای حقوق ملت های در بند در ایران نداشته و هر از گاهی رگه هایی از ترک ستیزی و کوروش گرایی در آن دیده می شود اما این سازمان با رژیم ایران در مبارزه بوده است که در طول سنوات اخیر مبارزه ی مسلحانه را به کنار نهاده است و با افشاگری های خود علیه برنامه ی اتمی رژیم نژادپرست ایران خبر ساز شده است.

خاطر نشان می شود رژیم ایران و گروه 5+1 مذاکرات فشرده ای را در طول یک سال اخیر انجام داده اند و چنین افشاگری یی می تواند اعتماد کاذبی که بین طرفین مذاکره کننده بوجود آمده است را بالکل از بین ببرد و رژیم ایران را وارد مرحله ی جدیدی از تحریم های همه جانبه و رویارو با حمله ی نظامی بکند.

گوناز تی وی

 

MA

اخبار منتخب

Most Read