آخرین خبرها

افزایش شدید تقاضای کار در اردبیل

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
افزایش شدید تقاضای کار در اردبیل

Gunaz.tv

 گوناز تی وی:استان های آذربایجان جنوبی بعد از سال ها تبعیضات سیستماتیک دولت ایران بدل به یکی از بیکارترین مناطق کل جغرافیای ایران شده اند که همین مسئله آمار معضلات اجتماعی و مهاجرت های اجباری در آذربایجان جنوبی را نیز به بالاترین حد خود رسانده است .

به گزارش گوناز تی وی به نقل از تسنیم،نماینده شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ایران گفت:" بیش از ۸۵ درصد مراجعات به دفتر ارتباط مردمی نمایندگان به ویژه بخش مربوط به تقاضای کار و ایجاد فرصت های اشتغال است که باید در این زمینه حرکتی موثر انجام شود".

وی اظهار داشت:" ما در سطح ملی و استانی برای گذر از مشکلات اقتصادی پیش رو در کنار تعامل عزتمندانه با دنیا به جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی نیاز داریم که دولت با در پیش گرفتن راهبرد نرمش قهرمانانه به عنوان حرکت موثر در تقویت روابط بین المللی، سعی می کند زمینه تحول اقتصادی را فراهم آورد".

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود:"در استان اردبیل نیز حرکت های موثر با پیگیری های استاندار اردبیل در جذب سرمایه گذاری مختلف انجام شده و سعی و کوشش بر این است تا در نخستین فرصت پروژه های نیمه تمام تولیدی و صنعتی رونق گرفته و چندین پروژه عظیم صنعتی نیز به راه افتد".

وی تصریح کرد:"بیش از 85 درصد مراجعات به دفتر ارتباط مردمی نمایندگان به ویژه بخش مربوط به تقاضای کار و ایجاد فرصت های اشتغال است که باید در گشایش این حوزه و گره کور، حرکتی موثر را انجام داد".

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ایران،ابراز امیدواری کرد:"با عملیاتی شدن حداقل 5 طرح عظیم تولیدی و  صنعتی و رونق مجدد کارخانه های موجود که به حال رکود و تعطیلی کشیده شده است، می توان به  70 درصد از خیل بیکاران منطقه پاسخ گفت".

پیرموذن با ابراز تاسف از تعطیل شدن کارخانه ذوب آهن اردبیل و اخراج شدن کارگرن آن افزود:"تامین اجتماعی باید در حمایت از این کارگران و تامین امنیت شغلی آنها، که منجر به شور و نشاط اجتماعی بیشتر است کمک کار باشد".

در روزهای گذشته دبیر خانه کارگر و نماینده اردبیل در مجلس کارگری کشور ایران  در گفتگو با خبرنگار ان با تائید خبر تعطیلی کارخانه ذوب آهن اردبیل که در محدوده شهرستان نمین استان اردبیل قرار دارد، تاکید کرد که فرماندار نمین و اطلاعات استان نیز تعطیلی این کارخانه را تائید کرده اند.

دبیر خانه کارگر و نماینده اردبیل با بیان اینکه این واحد تا پیش از تعطیلی نیز حقوق کارگران خود را به مدت چهار ماه پرداخت نکرده،گفته بود:" کارگران این کارخانه دو ماه از سال 92 و دو ماه نیز از امسال حقوق معوقه دارند، ضمن اینکه عیدی، سنوات و اضافه کار آنها نیز از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است".

گفتنی است دوشنبه 12 خرداد ماه کارگران ذوب آهن اردبیل در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه چند ماهه خود دست به تجمع زده و اقدام به اعتصاب نمودند.

كارگران معترض ذوب آهن اردبيل با حضور در نمازخانه خانه کارگر اردبيل خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران این کارخانه شدند. بیش از 100 نفر از کارگران معترض کارخانه ذوب آهن اردبیل، بعد از تجمع در نمازخانه خانه کارگر به سمت اداره کل کار و تامین اجتماعی استان اردبیل رفتند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

شایان ذکر است این کارخانه از آغاز فعالیت تاکنون 645 هزار تن محصول تولید کرده است و نیمی از کارگران این کارخانه در 8 سال اخیر تعدیل شدند و هم اکنون با ظرفیت 20 درصد و تعداد 350 کارگر مشغول است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read