آخرین خبرها

نماینده هریس: دولت اقدام مفیدی برای بازسازی خرابی های زلزله انجام نداده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 نماینده هریس: دولت اقدام مفیدی برای بازسازی خرابی های زلزله انجام نداده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی:  شهرستان محروم هریس که پیش از وقوع زلزله سال 91 دچار معضلات فراوانی بود، پس از آن زلزله، هرچه بیشتر دچار مشکلات و محرومیت های مختلف گردید. علاو بر از بین رفتن خانه های مردم، بسیاری از مراکر بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ... نیز یا به طور کلی از بین رفتند و یا دچار آسیب های فراوان شدند. همچنین زیر ساخت های ارتباطی، شبکه انتقال آب، برق، گاز و ... آن نیز بالکل از بین رفت. با این وجود دولت روحانی هنوز اقدام مفیدی برای برطرف نمودن این معضلات و مشکلات انجام نداده و مردم هریس همچون دیگر مناطق قره داغ همچنان از محرومیت های شدید رنج می برند.

به گزارش گوناز تی وی، رژیم اسلامی ایران که هر سال میلیاردها دلار بابت اشاعه تروریسم و حمایت از گروه های افراطی خرج می کند و میزان کمک هایش به دولت جنایتکار بشار اسد حد و مرزی نمی شناسد، با بی توجهی به مردم مناطق غیر فارس نشین به خصوص آذربایجان جنوبی محرومیت های فراوانی را بر این مناطق تحمیل کرده است.

نماینده دست نشانده مردم هریس در این باره در گفتگو با خبرنگاران محلی اظهار داشته:  "شهرستان هریس محروم‌ترین شهرستان آذربایجانشرقی است که مورد ظلم و بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته و از بودجه‌های مصوبه مبلغ ناچیزی به این شهرستان اختصاص یافته است."

محرم فرزانه اظهار داشت: "مشکلات شهرستان هریس بسیار زیاد است و من خود مانده ام کدام را در اولویت قرار دهم." وی در ادامه افزود: "در آمد شهرداری های شهرهای کوچک از جمله هریس باید در اولویت باشد چرا که زلزله سال 91 خسارت های جبران ناپذیری را به زیر ساخت ها و راه ها و روستاهای شهرستان هریس وارد کرده است ولی متاسفانه از سوی دولت اقدامات کامل برای رفع این مشکلات انجام نشده و مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان دولت برای رفع این مشکلات به ما بدهکار است و تا به حال نیز مکاتبات اداری در مورد پیگیری این قضیه بی نتیجه بوده است." فرزانه خاطرنشان شد: "شهرستان هریس محروم‌ترین شهرستان آذربایجانشرقی می‌باشد و مورد ظلم و بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته و از بودجه‌های مصوبه مبلغ ناچیزی سهم ما بوده است." وی در پایان سخنان خود خواستار توجه استاندار و شورای استان به وضعیت این شهرستان شد. وی همچنین از آسیب های باران اسیدی به مزارع و مراتع کشاورزی شهرستان هریس که حاصل فعالیت مس سونگون بوده اظهار نارضایتی کرد و خواستار اختصاص سهم آلایندگی به این شهرستان شد.

پیش از وی نمایندگان اهر و ورزقان نیز از عدم توجه دولت نسبت به وضعیت وخیم مناطق زلزله زده ابراز تاسف کرده بودند. این در حالی است که مقامات دولت احمدی نژاد و سپس روحانی بارها با وعده های عوام فریبانه خود از بازسازی مناطق زلزله زده و زیر ساخت های آن در کمترین زمان ممکن سخن گفته بودند.

گوناز تی وی

 R.C

 

اخبار منتخب

Most Read