آخرین خبرها

وزیر پاکستانی عقب‌نشینی کرد

۱۴۰۵.۰۱.۲۲, ۱۴:۳۸
وزیر پاکستانی عقب‌نشینی کرد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، وزیر دفاع پاکستان پس از انتشار یک پیام تند و جنجالی علیه اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس»، تحت فشار واکنش‌های دیپلماتیک ناچار به حذف آن شد؛ اقدامی که بار دیگر رویکرد متناقض اسلام‌آباد در قبال تحولات منطقه را آشکار کرد.

 

«خواجه محمد آصف» در این پیام، اسرائیل را به «نسل‌کشی» متهم کرده و از عباراتی استفاده کرده بود که مقام‌های اسرائیلی آن را «تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز» توصیف کردند. این اظهارات حتی با واکنش مستقیم مقام‌های اسرائیلی روبه‌رو شد؛ در حالی که دو طرف روابط دیپلماتیک رسمی ندارند.

 

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل این سخنان را «غیرقابل قبول» خوانده و اعلام کرد چنین ادبیاتی در واقع موجودیت اسرائیل را زیر سوال می‌برد. همچنین «گیدئون ساعر» وزیر خارجه اسرائیل و دیگر مقام‌ها به‌ویژه به استفاده از عبارت «یهودیان اروپایی» اعتراض کرده و آن را عبور از خطوط قرمز دانستند.

 

این جنجال در شرایطی رخ داده که پاکستان تلاش می‌کند در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای و در ارتباط با آتش‌بس دو هفته‌ای اعلام‌شده، نقش میانجی میان آمریکا و ایران را ایفا کند؛ تلاشی که با چنین مواضع افراطی و غیرمسئولانه‌ای زیر سوال رفته است.

 

بر اساس گزارش‌ها، این پیام بدون ارائه توضیح رسمی از سوی وزیر دفاع پاکستان حذف شده، اما همان محتوا تا تاریخ ۱۰ آوریل در صفحه فیسبوک او باقی مانده است؛ موضوعی که گمانه‌زنی‌ها درباره فشار نهادهای سیاسی و نظامی پاکستان برای عقب‌نشینی از این موضع را تقویت کرده است.

 

در حالی که مقام‌های پاکستانی همچنان از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان انتقاد می‌کنند، منابع آگاه تاکید دارند لحن پیام حذف‌شده آصف به‌طور غیرمعمولی تند بوده و در تضاد کامل با تلاش‌های اسلام‌آباد برای نمایش چهره‌ای بی‌طرف در عرصه دیپلماسی قرار دارد.

 

این رویکرد دوگانه در حالی ادامه دارد که ایران ایران و متحدان منطقه‌ای آن با تشدید تنش‌ها، ثبات منطقه را بیش از پیش تهدید کرده‌اند و در مقابل، آمریکا و اسرائیل بر ضرورت حفظ امنیت و مقابله با بی‌ثباتی تاکید دارند.

گوناز تی وی

R.G

تنش دیپلماتیک اسرائیل و پاکستان بالا گرفت

۱۴۰۵.۰۱.۲۱, ۰۸:۰۰

تنش دیپلماتیک اسرائیل و پاکستان بالا گرفت

 

 

اخبار منتخب

Most Read